Yenilerde ülkemizde de önemsenir oldu az eşya ile yaşama konusu. Zaten kocaman evler pahalı olduğundan, herkesin parası yetmediğinden, mecburen küçük evlerde yaşam fazlalaştı. İster kiralama ister satın alma… Hal böyle olunca eşyaların da azalması farz oldu!


Amerika’daysa yaşanan ekonomik sıkıntıların ardından ortaya çıkan bir akım var.100 eşya ile yaşamak. İnternet üzerinden örgütlenmiş olan bu akımın öncüleri sıkı çalışıyorlar. Bir de kitap yayınlanmış konuyla ilgili. Dave Bruno’nun 100 Things Challenge ( 100 şey ile yaşama becerisi ).
Amerikalıların,  ekonomik kriz sonucunda maaşlarının büyük bir bölümünü harcamayıp biriktirmeye başlamasıyla ortaya çıkmış bu akım. Hayatlarını sadeleştirip, fazladan bir şey almamaya başlamışlar.

Kolay değil tabi hayatı 100 eşya ile sürdürmek ama olası. Çokkk öncelerde bu kadar eşya bolluğumu vardı?  O dönemin insanları nasıl yaşıyordu?  Amerikalılar bile tam bir tüketim toplumu olarak, her şeyi satın alma gücüne sahipken bu akıma ayak uydurdularsa bizler de yapabiliriz. Belki 100 adet olmaz da 200 adetle başarırız bu işi. İlla ki, 1000 adet kişisel eşya ile yaşayacağız diye bir şey yok ya.

 
Kitaptan alıntılar yapılmıştı bir yerde okudum ve yazayım dedim buraya ilgi duyanlar için:

 * Öncelikle bir liste oluşturun.
* Listede mutlaka olması gerekenlerin yanına bir işaret koyun.
* Listeye yazdığınız ama emin olmadığınız şeyleri bir daire içine alın ve sonra 100 şeyin altında kaldıysanız dâhil edebilir ya da çıkarabilirsiniz.

* Liste dışında kalan her şeyden kurtulun. Eminim bu çok zor olacak ama çok farklı bir deneyim olacak.
* Eğer 100 şey sizin için kolay olacaksa, daha düşük bir sayı seçebilirsiniz. Limiti siz belirleyin.


Biz Türkler için 100 adet altında bir liste çok zor. Çünkü yılların dayatmasıyla koca bir tüketim toplumu olduk. Üretim hak getire, sürekli tüketiyoruz.

Sizi bilmem ama ben hafiften denemeye karar verdim. Olabildiğince sadeleşeceğim eşya anlamında. Belki hedeflenen rakama ben de ulaşırım. Kim bilir?


Şadan HERGÜNER