Adettendir; bir yıl biterken hep umut dolu sözlerle yeni yıla hoş geldin denir. Ben bunu yapıyorum şimdi. 2009 çok sancılı, sıkıntılı ve üzücü bir yıldı. 2010 ne kadar iyi olacak bilemiyorum ama yine de umutlu olmamız gerektiğini biliyorum.
İnsanın yaratılışında var zaten. Umudu olmadan yaşayamaz. Umut hep içimizde. En kötü süreçler de bile.

Gelen yılı öncelikle sevgiyle karşılayalım. Umutla ve istekle karşılayalım. Kendimizi ve şartlarımızı, elden geldiğince değiştirmek için çabalama azmiyle karşılayalım. Kaybettiklerimizin yasını tutmak yerine, kazanacağımız başka şeylerin olduğunu bilerek karşılayalım. Bizim için değerli olan varlıklarımızın kıymetini bilerek karşılayalım.

Her güçlüğün yanında bir kolaylık vardır inancıyla hareket edip, o kolaylıkları, yaşadığımız kötülüklerin içindeki olumlu yanları, görmeyi asla unutmayalım. En azından olaylara bakış açımızı bu yönde geliştirelim. Ardından hep yaptığımız gibi yeni yılda da sürekli çabalayalım. Kışkırtmalara, düzmecelere, göz boyamacalara kulak asmayalım. İnsanlara yardım eden, paylaşan, zarar vermeyen, kötü niyet barındırmayan insan olalım. Değişime önce kendimizde başlayıp, sonra çevremize yayalım.

Hepinize, sağlık ve huzur dolu nice yeni yıllar diliyorum. Umarım, dilerim ve çok isterim ki, 2010 gerçekten farklı olsun. Gerçekten yüzlerimiz biraz daha fazla gülsün. Daha az kan dökülsün, daha az can yansın, daha az iş yeri kapansın.

Sevgilerimle.

Şadan HERGÜNER