A tipi grip, yani domuz gribi yayılmaya ve can almaya devam ediyor. Ülkemizde bu hastalıktan dolayı ölenlerin sayısı 30 oldu. Hastaneler ise bu hastalık endişesiyle dolup taşıyor. A tipi grip izdihamı yaşanıyor. Doktor sayısı az, hasta sayısı çok. Kısacası tam bir karmaşa yaşanıyor. Vatandaşlar helak oluyor. Küçük çocuklar hastane kuyruklarında. Anne ve babalar ise isyanlarda. Aşı krizi, ayrı bir sorun. Ben bu konuda uzun uzun bir şeyler yazmayacağım. Nasıl olsa hepimiz bir şekilde olayın içindeyiz.

Ben, bağışıklık sistemimizi güçlendirecek bazı bilgileri sizlere aktarmak istiyorum. Çünkü A tipi ve diğer griplere karşı almamız gereken en önemli tedbir bağışıklık sistemini güçlendirmek. Bunun için A, C ve D vitamini takviyesi kesinlikle gerekiyor. Yiyeceklerden yeterince alınamıyorsa, bu vitaminlerin hiç olmazsa kış döneminde ilaç olarak alması gerekiyor. Koyu kırmızı ve koyu yeşil renkteki meyve ve sebzeleri bol tüketin. Tabi mandalina, portakal ve kiviyi tüketmeyi de unutmayın. Maydanoz da yüksek oranda C vitamini içermektedir. Salata ve sabah kahvaltılarınızda bolca yiyebilirsiniz.

Şimdi size çok basit ama çok etkili bir doğal ilaç tarifi vermek istiyorum. Bu, bağışıklık sistemini güçlendiren bir karışım. Ben her kış bunu kendime uyguluyor ve çok da faydasını görüyorum. Karışımın içeriğini BAL ve ÇÖREKOTU oluşturuyor. Hazırladığım bu karışımdan her sabah bir tatlı kaşığı yutuyorum.
Kendinize bir ölçek belirleyin, 3 ölçek bala bir ölçek çörekotunu katıp iyice karıştırın. Her sabah bunu bir tatlı kaşığı olarak tüketin. Kesinlikle faydasını göreceksin. Özellikle çocuklarınıza da verin.

Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olanların gripten çok korkmaları gerekmiyor. Bu şekilde hastalıkları yenmek daha kolay oluyor. Sağlıklı bir yaşam dileklerimle.

Şadan HERGÜNER