Tematik Cafe
kavramından sonra hızla yaygınlaşan farklı bir kavram var dünyada. Fırın cafe
de diyebileceğimiz bir tarz bu… Aslına bakarsanız Türk insanı için çok uygun
olan bir tasarımdan bahsediyorum. Mis gibi kokan ekmeklerin, hamur işlerinin
pişirildiği ve cafe tarzında bir mekânda satıldığı yeni işletmeler.
Dünyaca
tanınan markalar franchising sistemiyle Türkiye’de kendini göstermeye başladı.
İstanbul’da ünlü yabancı işletmelerin isim haklarını almış mekânlar açıldı
bile. Fakat isim hakkı bedelleri oldukça yüksek. O nedenle bu farklı konsepti
kendi adınızla oluşturmak ve markalaşmak çok daha akıllıca bir iş. İsim hakkına
ödeyeceğiniz paralarla kendi markanıza yatırım yaparsınız.
Dediğim gibi bizim
milletimiz ekmek ve hamur işi ürünlere pek bir düşkün olduğundan riski de
düşük
bir seçenek.

Bu tarzı
kendi ülkemiz lezzetlerine uyarlamak, son derece kolay. Üstelik ülkemizde unlu
mamuller üretip satan fırınlar da mekanlarının bir köşelerine cafe yapıyorlar
zaten. Şimdi yapılacak şeyse kocaman bir cafe içinde fırın faaliyetinin görünür
şekilde olması. İstanbul’da Komşu Fırın markası ise yıllardır bu tarzda
mekânlar açıyor. Başka markalarda mevcut.

Şadan HERGÜNER
0 yorum:
Yorum Gönder