Sevgili Okurlarım,

Harika bir fıkrayı sizinle paylaşacağım önce. Ardından yorumumu ekleyeceğim. Umarım keyifle okursunuz.

EİNSTEİN VE ŞÖFÖRÜ

Einstein konferanslarına hep özel şoförü ile gidermiş. Yine bir konferansa
gitmek üzere yola çıktıkları bir gün şoförü Einstein'a;

"Efendim, uzun zamandır siz konuşmanızı yaparken ben de arka sıralarda
oturup sizi dinliyorum ve neredeyse söyleyeceğiniz her şeyi kelimesi
kelimesine biliyorum" demiş. Einstein gülümseyerek ona bir teklifte
bulunmuş:
"Peki, şimdi gideceğimiz yerde beni hiç tanımıyorlar... O halde
bugün palto ve şapkalarımızı değiştirelim, benim yerime sen konuş,ben de
arka sırada seni dinlerim." Şoför, gerçekten çok şahane ve başarılı bir
konuşma yapmış ve sorulan bütün soruları doğru cevaplamış. Tam yerine
oturacağı sırada bir kişi, o güne kadar konferansta sorulmamış ağır bir
fizik sorusu sormuş.
Şoför, hiç duraksamadan soruyu soran kişiye dönüp:

"Böylesine basit bir soruyu sormanız gerçekten çok garip" demiş.
Sonra da salonun arkasında oturan Einstein'ı işaret ederek şöyle devam
etmiş:
"Şimdi size arka sırada oturan şoförümü çağıracağım ve sorduğunuz soruyu,
göreceksiniz, o bile cevaplayacak."

Netice: AKILLI İNSANLAR, AKILLI İNSANLARLA ÇALIŞIR....

Bunu okurken hem çok güldüm, hem de netice kısmına bayıldım. Zaten deli cesareti, akıllı insanlarda bulunur. Fıkradaki ince zekaya, cesarete hayran kalmamak mümkün değil. Tabi kendine güven duygusunu da. Bence akıllı insanlarla çalışmak, arkadaş olmak her zaman kazançlıdır.

Ne yazık ki, bazı işverenler bunun değerini bilememekte. Paradan kaçıp, akıllı ve iş bitirici insanları değil de ucuz iş gücünü tercih etmakte. Ama farkında olmadan kaybetmekteler.

Akıllı insanlardan zarar gelmez. Aksine fayda sağlarlar. Başımıza ne gelirse akılsız, cahil olanlardan gelir. Umarım, akıllı insanlardan korkanlar da bunu iyice anlayabilirler.

Şadan HERGÜNER